el meu correu: tumateix.llibres@gmail.com

18 de set. 2010

ÀLEX SOLÀ ROCA dibuixant



Primer hauríeu de llegir la seva biografia, que a més d'original és força interessant.
  • Sempre has treballat amb Informàtica, com comença la teva dedicació al còmic?
Sempre he dibuixat, des de petit. Tenia els llibres de col·legi completament guixats i plens de dibuixos per tot arreu. La majoria de dibuixants donen respostes similars. Suposo que ho portem a la sang, jejeje. Tot i que havia deixat l'afició completament des de feia anys, m'he reenganxat al dibuix des de  fa uns quatre anys.
  • Quins dibuixants triaries com a punt de referència?
Això sempre és difícil de dir ja que hi ha molts estils i molts il·lustradors actuals que m'agraden. Vaig créixer, això sí, amb l'Ibañez, especialment amb Mortadelo y Filemón, amb Jan, autor de Superlopez, amb els antics TBO que el meu avi havia anat guardant, amb Astèrics i amb Tintin.
  • Compagines la teva feina amb la d'il·lustrador. Necessita molta dedicació un dibuixant, quan temps dediques a cada vinyeta?
Vaig compaginar de forma èpica la meva feina d'oficina amb la d'il·lustrador durant més d'un any i va ser molt èpic. Anava a dormir a les tres de la nit i amb prou feines em quedaven hores per mi. Ara he fet el salt i em dedico professionalment a la il·lustració i vaig una mica més relaxat. Una tira còmica, dels meus webcòmics, pot portar-me entre una i tres hores de feina.
  • A més dels blocs treballes en molts projectes alhora, vídeo-jocs, animació per a la televisió... com ho fas viable?
Ho considero tot com part íntegra de la meva feina. La il·lustració per diferents mitjans, o l'animació, són projectes remunerats, però els webcòmics, que els faig per amor a l'art, els considero molt importants ja que són el meu aparador a la xarxa i el temps que hi inverteixo em pot repercutir en altres feines i projectes.
  • És difícil viure del mon del còmic?
 Al nostre país, impossible. Molts bons dibuixants de còmic han marxat a les amèriques a fer fortuna, on hi ha una gran industria. Aquí és molt difícil viure exclusivament del còmic. Poden fer-ho alguns autors de El Jueves, els dibuixants clàssics i poques persones més. La resta hem de diversificar i dedicar-nos a altres sectors del món de la il·lustració. De totes maneres, en els darrers anys, sembla que l'interès del gran públic pel còmic va en augment. 
Creuem els dits!
  • Sembla que els còmics es fan majoritàriament destinats al públic més adult, o son còmics més especialitzats. D'aquells TBOs d'abans ja no se'n troben, n'hi ha que s'hi atansen, "La Cucafera", Cavallfort"... però... Molts dels infantils que es venen ara tenen una o dues històries -de quatre fulles- que continuen en el següent còmic i molta, moltíssima publicitat. Creus que tindria mercat un TBO actualitzat?
Crec que cada cop és més viable publicar còmics. Com deia tinc la sensació que l'interès per ells va en augment. Ara trobem revistes només per a nens i nenes i revistes només per adults. La importància del TBO recau en que era una revista per a totes les edats (inclosa la de pedra, com deia la portada!) i encaixava molt bé a tothom. La nostra societat, però sembla que també ha perdut la innocència i caldria veure com encaixaria de nou un còmic amb un humor tan blanc.
  • T'has plantejat mai arribar a aquest tipus de públic?
Fa temps que dono voltes a la idea de poder publicar un llibre infantil. És una cosa que em faria molta gràcia, però per desgràcia encara no he tingut la sort de topar amb cap escriptor que vulgui formar tàndem amb mi. Val a dir que no ho he buscat de forma activa, però la ocasió tampoc s'ha presentat.
  • Defineix-te, dibuixant, comicaire, vinyetaire...?
Dibuixant. Al no dedicar-me exclusivament a dibuixar còmics, el terme dibuixant em sembla que és més ampli.
  • Les teves tires a "EL TENTACLE" son extretes de la vida quotidiana. "Planeta 612", realitats parodiades a l'univers. Quina és la teva font d'inspiració, vius el dia a dia amb ulls de dibuixant?
Com solen dir, les pesco al vol. A vedades se m'acudeixen idees brillants just en el moment que em fico al llit per llevar-me l'endemà i no recordar res de res. Hauria d'acostumar-me a tenir llibreta i boli a la tauleta de nit!
  • Suposo que aquesta serà la pregunta que menys t'agradarà, però... Si haguessis de triar un dels teus personatges com a favorit, quin triaries?
Triaria els protagonistes de EL TENTACLE, la Glòria i l'Àlex. No deixen de ser el meu alter-ego i el de la meva parella i és com una versió amplificada i rocambolesca de la nostra vida. Em fa molt riure veure les coses que em passen com si fos una comèdia de situació. Només faltarien els riures enllaunats de fons!
  • És necessari entrar en el mon d'Internet per què un dibuixant pugui sobreviure (o malviure)?
Internet s'ha tornat imprescindible en tots els fronts. Com a eina promocional és boníssima. Arribes a clients que seria impossible d'altra forma.
  • Com veus el futur del còmic?
Cada cop millor. El còmic cada cop és més popular. Esperem que no sigui una moda!
  • Si et deixessin canviar alguna cosa del mon del còmic, quina seria?
Si fos possible fer creure a la gent que jo vaig dibuixar tota la sèrie de Tintin ho intentaria, però em sembla que em pescarien aviat! A part d'això, crec que pràcticament res. Fa uns anys hauria demanat que les editorials apostessin per nous autors i nous talents, però ja ho estan fent i cada cop més.
  • Ara deixo que et facis la pregunta que no he fet i t'agradaria contestar.
A veure... Tot apunta a que aviat seràs ric i famós, codejan-te amb l'elit de la societat i amb els tertuliants de La Noria. Et pujarà al cap? La resposta és Sí. Em tornaré un snob i un arrogant. Gaudiu del meu caràcter simpàtic i agradable ara que podeu! jejejeje! ^_^