el meu correu: tumateix.llibres@gmail.com

19 de set. 2008

NÚRIA SAGUÉS


Si primer voleu saber-ne alguna cosa més podeu fer-ho aquí
  • Quan vas fer aquell primer pas, on dius m'atreveixo i començo a escriure seriosament?
Crec que sempre he escrit seriosament perquè quan escric m'hi aboco al cent per cent, però ja sé que et refereixes a què em va fer decidir a publicar i, sobre això, t'he de dir que vaig sentir que aquest conte era diferent; que el volia compartir.
  • Escrius directament a l'ordinador o amb boli, o potser...?
Escric amb qualsevol cosa que tingui a mà, a qualsevol lloc i en qualsevol moment. També tinc el costum de fer-ho cada dia.
  • Tens ja algun altre projecte començat, conte, novel·la, relat curt...?
Després de St. Jordi va sortir un poemari: La infinitud dels eclipsis. Tinc contes al calaix de sastre a l'espera de veure la llum algun dia. Novel·la, per ara cap, sóc massa impacient i m'agraden les feines que pugui acabar a curt termini.
  • Infermera, escriure, la web... Com es fa per arribar a tot arreu?
Perquè tot m'apassiona i fa que gaudeixi fent totes aquestes coses.
  • Infermera i escriptora són dos mons molt diferents, com han reaccionat els teus companys amb el llibre?
Els companys de feina van quedar sorpresos i encantats d'haver descobert aquest secret meu, igual que les meves amistats. Alguns d'ells venen a les gires literàries.
  • Va ser difícil aconseguir la publicació del llibre?
Abans d'enviar el llibre a una editorial en vaig fer una autopublicació bilingüe amb un altre títol. Una tirada curta per amics i companys. Llavors vaig enviar-lo a l'editorial i vaig tenir sort perquè els va agradar.
  • Quan no disposes dels mitjans que tenen al seu servei els "grans escriptors" per donar publicitat al seu llibre, has de fer ruta per llibreries, pobles... Has tingut que fer-ho per donar-te a conèixer?
Doncs sí, quan l'editorial és petita i no hi ha pactada la publicitat, has de fer com els actors, has d'anar a fer "bolos" però té el seu encant.
  • Creus que pot ser enriquidor aquest contacte tan directe amb els lectors, o valdria més que es mantinguessin en la ignorància respecte a l'autor?
Si, ho veig enriquidor, no veig necessitat d'amagar l'autor.
  • Internet t'ajuda a promocionar el teu llibre?
Si et responc sincerament t'he de dir que fins ara no. La teva web em va sorprendre gratament quan vaig llegir que donaves un espai a autors novells. Em va cridar l'atenció la teva feina i per aquest motiu et vaig enviar el meu perquè me'l critiquessis.
  • Quina és la pregunta que t'agradaria que et fessin en una entrevista?
M'agrada que em preguntin des de quan escric, perquè els dic que escric des de que era molt petita i que l'escriptura per a mi és com un esbarjo.