el meu correu: tumateix.llibres@gmail.com

20 d’ag. 2008

JESÚS M. TIBAU

Si el voleu conèixer primer millor, ho podeu fer aquí.
  • Quan vas fer aquell primer pas, on dius m'atreveixo i començo a escriure seriosament?
Vaig començar a escriure contes l'any 1992, però encara de forma molt tímida i intermitent. No va ser fins el 2005, gràcies al Premi Marian Vayreda, que m'hi vaig dedicar amb més entusiasme.
  • Escrius directament a l'ordinador o amb boli, o potser...?
Directament a l'ordinador, retocant contínuament les frases.
  • Quin ritme d'escriptura tens? Escrius cada dia o només quan estàs inspirat?
No escric cada dia, i la freqüència va a temporades, però procuro no deixar passar gaire temps entre conte i conte.
  • Escrius molt sobre Cornudella, Tortosa... Creus que això et limita a l'hora de captar lectors?
Gens, ja que cadascun dels pobles i les seves històries són universals.
  • Creus que has aconseguit allò tan difícil de: "ser profeta a la teva terra"?
Estic molt satisfet de l'acollida que han fet als meus llibres al meu poble on, entre altres coses, he inaugurat la Biblioteca, he fet el pregó de la Festa Major i he iniciat unes Jornades literàries.
  • Tens previst "trencar fronteres" i canviar d'escenaris en propers llibres?
Tinc poques coses previstes a llarg termini, i treballo segons allò que em ve de gust cada dia, sense descartar res.
  • El teu bloc té molts addictes (jo en sóc una), aquest contacte amb els lectors t'ajuda? En treus idees, acceptes suggeriments?
Aquest contacte amb els lectors a través del blog m'esperona molt, fa que no em senti aïllat davant l'ordinador i excita la meva creativitat.
  • Treballar a l'administració, portar un bloc al dia (un bloc, a més molt variat), coordinador d'un club de lectura... escriptor..., com ho pots fer, d'on treus el temps?
Com puc (resposta curta per tal d'aprofitar al màxim el temps)
  • Quan no disposes dels mitjans que tenen al seu servei els "grans escriptors" per donar publicitat al seu llibre, has de fer ruta per llibreries, pobles... per donar-te a conèixer, resulta dur, esgotador?
Al contrari, és una de les parts que més m'agrada de l'experiència d'escriure, trobar-me cara a cara amb els lectors, especialment amb dos col·lectius, els més joves i els més grans.
  • Creus que pot ser enriquidor aquest contacte tan directe amb els lectors, o valdria més que es mantinguessin en la ignorància respecte a l'autor?
Entenc que els lectors vulguin saber coses de l'autor/a que estan llegint (jo en sóc un d'ells), i el contacte entre dues persones, amb un llibre pel mig, no pot ser mai negatiu.
  • Estar situat a les Terres del Ebre on el moviment literari, en aquest moment gaudeix de tant suport, creus que t'ha ajudat molt? Si haguessis viscut, per exemple, a Cornudella, ara estaries al mateix punt on ets?
Bé,això del "suport" que rebem vivint a les Terres del Ebre és molt relatiu, ja que costa moltíssim que els grans mitjans de comunicació nacionals es fixin en nosaltres, tot i que també és cert que les Terres del Ebre s'han tornat un centre d'atenció, per altres motius. Val a dir que la gran plataforma per a difondre la meva obra ha estat el meu blog.
  • Quina és la pregunta que no et fan mai o gairebé mai i t'agradaria contestar?
Hi ha una pregunta que ja cansa una mica, tot i que no em molesta que la facin: "quan escriuràs una novel·la?" Sembla que escriure contes no sigui escriure d'una manera seriosa, que sigui una segona divisió de la literatura on perds el temps, ja que mai pregunten als novel·listes quan escriuran un recull de contes.

Que consti que jo no t'ho he preguntat... Bé, gràcies pel teu temps i per la teva simpatia.
Si voleu fer alguna pregunta més, ja ho sabeu, cliqueu a X PREGUNTES MÉS

1 comentari:

Striper ha dit...

Una entrevista seriosa a un escriptor de contes serios.